BEZPIECZNY POBYT W MIELNO HOLIDAY APARTMENTS
W związku z pandemią wprowadziliśmy dodatkowe procedury, w celu zapewnienia maksymalnej ochrony odwiedzających nas Gości, jak i dla naszego personelu.
BEZPIECZNE ZAMELDOWANIE:
- Wszystkie osoby wchodzące do hotelu mają obowiązek zdezynfekować dłonie.
- Kontakt personelu z gośćmi hotelowymi jest ograniczony do niezbędnego minimum
- Warunkiem koniecznym zameldowania jest dobry stan zdrowia Gościa, w przypadku stwierdzenia oznak choroby hotel może odmówić zameldowania.
- Recepcja zobowiązana jest do regularnej obserwacji stanu zdrowia Gości jak i pracowników,
- Recepcja wyposażona jest w kompaktowe urządzenia do pomiaru temperatury i upoważniona do wykonania pomiaru, jeżeli zauważy objawy choroby.
- Recepcja zabezpieczona jest szybą ochronną plexi, która do minimum ogranicza kontakt pracownika z gościem.
- Przy blacie recepcji może przebywać tylko jedna osoba.
- Terminal płatniczy po każdym użyciu jest dezynfekowany.
CZĘŚCI WSPÓLNE
- We wszystkich częściach wspólnych (recepcja, sala śniadaniowa, klatka schodowa, winda, toalety, wejście główne, sala fitnes, basen) umieszczone są dozowniki z preparatem dezynfekującym, dodatkowo obszary te poddawane są procesowi ozonowania i dodatkowej dezynfekcji, szczególnie w miejscach newralgicznych: klamki, przyciski
w windzie, toalety, barierki na klatkach schodowych. Pomieszczenia
są regularnie wietrzone. - W hotelu rozwieszone są instrukcje sanitarne dotyczące mycia
i dezynfekcji rąk oraz zakładania i zdejmowania maseczek i rękawiczek. - Wyłączenie z użycia suszarek nadmuchowych, stosowanie w łazienkach papieru do wycierania rąk.
- Następuje regularne czyszczenie i dezynfekcja filtrów w wentylatorach
i klimatyzatorach. - Wszystkie sprzęty hotelowe udostępniane gościom np. ( żelazko, rower itd. ), są dezynfekowane po każdym użyciu – przed przekazaniem kolejnemu gościowi.
- Korzystanie z basenu, saun, kulkolandii, sali fitness i siłowni zgodnie
z obowiązującymi przepisami. - Personel Hotelu został dodatkowo przeszkolony i zaopatrzony
w dodatkowe środki ochrony, obowiązują maseczki i rękawiczki. - Podczas przemieszczania sie po częściach wspólnych obiektu, wymagane są maseczki, pod rygorem kar pieniężnych.
POKOJE HOTELOWE
- Pokoje hotelowe wraz z łazienkami, poddawane są procesowi ozonowania i dodatkowej dezynfekcji . Procedura ta jest powtarzana, po każdorazowym wymeldowaniu.
- Sprzątanie pokoi odbywa się przy otwartych oknach, na życzenie gościa, o umówionej godzinie, podczas jego nieobecności po 3 dobie pobytu.
- Klamki, pilot tv, poręcze krzeseł, włączniki świateł są dodatkowo dezynfekowane.
- Bielizna pościelowa i ręczniki prane są w temperaturze min. 60℃, docierają do pokoi w specjalnie przygotowanych, hermetycznie zamkniętych workach prosto z pralni w reżimie sanitarnym.
PERSONEL HOTELU
- Personel zostałnprzeszkolony i zaopatrzony w dodatkowe środki ochrony, obowiązują maseczki i rękawiczki.
- W celu podwyższenia bezpieczeństwa, wprowadzono zespoły zmianowe nie krzyżujące się.
- Wszystkie stanowiska pracy utrzymywane są w czystości i na bieżąco dezynfekowane.
- Pracownicy przestrzegają zasad dystansu przestrzennego min. 2 metry.
RESTAURACJA
- Dyscyplina utrzymania 2-metrowej odległości pomiędzy osobami stojącymi w kolejce, poprzez zastosowanie naklejek na podłodze.
- Obowiązkowa dezynfekcja rąk przez klientów przy wejściu na teren lokalu – udostępnione dozowniki przy wejsciu do restauracji i w toaletach.
- Odległość między blatami stolików (od ich brzegów) wynosi min. 2 m,
- Zaleca się noszenie osłon ust i nosa oraz rękawiczek w przypadku gości lokalu gastronomicznego zajmujących miejsca siedzące i w trakcie konsumpcji nie jest wymagane.
- Dezynfekcja stolika następuje po zakończeniu obsługi gości, stolik czysty jest oznaczony napisem: „zdezynfekowano”.
- Pomieszczenia restauracyjne są regularnie wietrzone.
- Podawanie posiłków odbywa się zgodnie z obowiazującymi przepisami.
Wprowadzone zasady bezpieczeństwa i higieny, dały Hotelowi możliwość przystąpienia do programu Zdrowy Hotel i posługiwania się Certyfikatem sanitarnym.
Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem
u pracownika/obsługi:
- W przypadku wystąpienia u pracownika wykonującego swoje zadania na stanowisku pracy niepokojących objawów sugerujących zakażenie koronawirusem, należy niezwłocznie odsunąć go od pracy i odesłać transportem indywidualnym do domu. Należy wstrzymać przyjmowanie klientów, powiadomić właściwą miejscowo powiatową stację sanitarno-epidemiologiczną i stosować się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń.
- Pracownik powinien oczekiwać na transport w wyznaczonym pomieszczeniu, w którym jest możliwe czasowe odizolowanie go od innych osób.
- Zaleca się ustalenie obszaru, w którym poruszał się i przebywał pracownik, przeprowadzenie rutynowego sprzątania, zgodnie z procedurami zakładowymi oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.)
- Rekomenduje się stosowanie się do zaleceń państwowego powiatowego inspektora sanitarnego przy ustalaniu, czy należy wdrożyć dodatkowe procedury biorąc pod uwagę zaistniały przypadek.
Pokoje przeznaczone do izolacji to:
- Pokój nr 102 na pierwszym piętrze
- Pokój nr 106 na pierwszym piętrze
Numery alarmowe: 999 oraz 112
Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u gościa hotelowego zakażenia koronawirusem:
- W przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby jak uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu, gość nie powinien zostać wpuszczona na teren obiektu. Powinien zostać poinstruowany o jak najszybszym zgłoszeniu się do najbliższego oddziału zakaźnego, celem konsultacji z lekarzem, poprzez udanie się tam transportem własnym lub powiadomienie 999 albo 112.
- Jeśli gość mieszka w hotelu – czasowe odizolowanie go w dedykowanym pomieszczeniu, powiadomienie dyspozytora medycznego o podejrzeniu zakażenia i zgłoszenie incydentu do kierownictwa obiektu, co umożliwi obsłudze ustalenie obszaru, w którym poruszała się i przebywała osoba, przeprowadzenie rutynowego sprzątania, zgodnie z procedurami obiektu oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.).
- Ustalenie listy pracowników oraz klientów (jeśli to możliwe) obecnych w tym samym czasie w części/częściach obiektu, w których przebywał klient i zalecenie stosowania się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie gov.pl/web/koronawirus/orazgis.gov.pl odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.
- Wstrzymanie przyjmowania gości, powiadomienie właściwej miejscowo powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej i stosowanie się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń.
Pokoje przeznaczone do izolacji to:
- Pokój nr 102 na pierwszym piętrze
- Pokój nr 106 na pierwszym piętrze
Numery alarmowe: 999 oraz 112